Ата-энелер үчүн маалымат

Өспүрүмдөрдүн Психологиялык Мүнөздөмөсү

Ар бир адам баласында өмүр, ал эми бала эмес, дүйнө, анын идеялары алда канча кенен экенин баштаганда учур келет, анын дүйнөнү өзгөртө баштайт, бала балдар өзүлөрүн аныктоо үчүн токтотсо, бирок дагы эле кишилер өздөрүн жашыруун эмес. Бул мамлекеттик өткөөл мезгилди деп аталат, же илимий — бойго баланын денеси психологиялык структурасы жана психо-сезимдик өнүгүүнүн кескин өзгөрүү болуп калат. Алектенүүнү баланын белгилүү бир жүрүм-турум, натыйжада курч «гормоналдык жарылуу» менен ушул мезгил ичинде бир топ иш-чараларды таандык. Бирок, психологдор өспүрүмдөрдүн психологиялык өзгөчөлүктөрүн иштеп чыгуу эмне үчүн түрткү берет.

         Бул мезгил аралыгында, баланын жетилүү деп аталган сезим пайда болсо, анда ал өзүнүн «мен», анын жеке сапаттары бар экенин кирет жана жүрүм-үлгү жеткен буркандарга жаңы стандарттарды белгилөөгө багытталган. психологиялык өзгөчөлүктөрү өспүрүмдөрдүн өнүктүрүү тийиш, алардын акылын жана аларды алуу үчүн каалоо өзгөрүп, мындай адамдарды  коомдо бала коомдун бойго жеткен мүчөсүнүн шарттарда үй-бүлөлүк турмушуна эркин катышууга, өз алдынча чечим кабыл алууга умтулат алып келүүдө. Бул учурда, мезгил-мезгили менен баланын эч себеби жок эле бири-бирин алмаштыруу демилгеси, кайдыгерлик жана агрессия, улуулугуна жана бөлүнүү сыяктуу сапаттардын арноо катары, ошол эле учурда, алардын жок экендиги алып келет жана карама-каршы жүрүм-турум. Бул көп ичимдик куюлган улуу келет. Ал көп учурда ата-энелер жана мугалимдер абдан болуп чондорго жана өспүрүм мамилесин ого бетер жеткен абалда эмес, бирдей укуктар менен туура эмес кылып жатышат.

Алар көп деп айта жаштык болуп саналат өспүрүмдөр багыт жана кандай иш-аракет жана эмне үчүн аларга керек экенин абдан агрессивдүү жана бытыранды. Бирок, бул таптакыр туура эмес жана бир бала жеке максаттарды коюу жана аларга жетишүү үчүн аракет кылып көрсөтүүдө демилгени колго алса, ал музыка, бий, спорт же дагы бир нерсе болобу, аны көндүрүүгө аракет кылышпаса да, өспүрүмдөрдүн психологиялык өзгөчөлүктөрүн эске албаган болот. Көп учурда бул үчүн зарыл экенин эске мектеп өспүрүм сабактардын эсебинен изилдөөгө калыбына келтирүүгө аракет кылып, ата-энелер, мугалимдер толук жооп сүйүктүү эч нерсе кыла артык көрүшөт болот. Адатта, адамдар деп аталган татаал өспүрүм сезимдин пайда алып келген, өспүрүмдөрдүн психологиялык мүнөздөмөсү эмес, эсепке алуу, өспүрүмдөр менен байланыш, ким менен, алар жигердүү согушуп жатат. психологиялык мүнөздөмөсү тынчы өспүрүм аномалия бийлик, ошондуктан максаттарын жана маанилүү объектиси ар кандай болот. Алар тамеки чегүү, ичимдик, дары-дармек жана Уят сөздөрдү пайдалануу менен айкын-жетилип деп аталган белгилерге ээ баштайт. Ошентип, алар улуу курдаштары арасында өзүнө аракет кылып жатышат. Адатта, алар жакын үй-бүлө мамилелери, жабуу кийин бойго жеткен көрүнүп чече-каршы жыныстагы адам менен тиешелүү мамилелерди куруу жана үй-бүлөлүк мамилелерди куруу үчүн кетип.